Det Forenede Kongeriges BGC hilser de seneste offentlige reklameforanstaltninger


Betting and Gaming Council (BGC) har godkendt de nyligt annoncerede reklameregler fra den britiske regering. De nye tiltag har til formål at reducere ulovlige internetannoncer og beskytte de mindreårige mod potentiel skade.
Sir John Whittingdale MP, ministeren for ministeriet for kultur, medier og sport (DCMS), annoncerede de nye regler den 25. juli 2023. De nye regler pålægger alle sociale medier og websteder at træffe strengere foranstaltninger for at forhindre børn i at se 'skadelige' annoncer, herunder hasardspil.
For uger siden opfordrede BGC alle større sociale medieenheder til at gå sammen og udvikle bedre sikkerhedsstandarder for at beskytte de sårbare og sikre, at mindreårige ikke bliver udsat for voksenafværgelser.
I begyndelsen af året sendte Michael Dugher, BGC's administrerende direktør, et brev til DCMS, hvor han bad regeringen om at presse sociale medieplatforme til at handle hurtigere. Ministeren for Department for Digital, Kultur, Medier og Sport (DCMS), Stuart Andrew MP, sagde, at han ville indkalde til et møde for at fremskynde ændringer.
BGC siger, at de fleste af dets medlemmer har gjort en fælles indsats for at sikre, at kun de, der er godkendt til at spille, kan se deres online-reklamer for regulerede sportsvæddemål produkter og kasinospil. Medmindre platformen kan bekræfte nøjagtigheden af dens målretning i mindst 18 år, skal alle annoncer på sociale medier målrette mod personer på 25 år og ældre.
Implementeringen af en ny BGC adfærdskodeks forhindrer fodboldklubber i at annoncere for odds og regulerede spillesider på deres sociale medieplatforme. Ifølge BGC er disse platforme populære blandt unge.
Medlemmer af BGC i Det Forenede Kongerige har også været medvirkende til at sensibilisere offentligheden til at fravælge at modtage annoncer for spil på sociale medier.
Spille- og spillerådets administrerende direktør, Michael Dugher, har godkendt de nye tiltag. Han sagde:
"Vi glæder os meget over disse nye foranstaltninger, som er fastsat af Sir John Whittingdale MP, som vil gøre mere for at beskytte børn og unge mod at se aldersbegrænsede reklamer. Det følger vores opfordringer til regeringen om at gøre mere på dette område, fordi vi erkendte, at der var behov for ændringer. BGC-medlemmer har allerede taget store skridt for at sikre, at vores medlemmers annoncer kun når ud til de rigtige målgrupper. Denne nye vejledning fra regeringen vil sikre, at platformene er forpligtet til at gøre det samme. Vores medlemmer ser frem til at fortsætte med at drive højere standarder, mens investere i job og virksomheder i Storbritannien."
Relaterede nyheder
